Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، لامینور، جزو گزینه‌های اکران نوروز امسال بود؛ فیلمی که فضاسازی‌های بسیار خوبی راجع آن شکل گرفته بود و این انتظار وجود داشت که برند مهرجویی، در کنار گزینه‌های دیگری چون همکاری مجدد با علی نصیریان پس از ۴۰ سال و این گزاره که مهرجویی پس از ۸ سال به پرده بازگشته است، قطعا سبب فروش بالای این فیلم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر سو، صحه گذاشتن بر روی این مقوله که لامینور، قسمت دوم سنتوری است و محافظت‌هایی که مهرجویی در طول ۲ سال اخیر از این فیلم در جهت عدم‌انتشار غیرقانونی به عمل آورد سبب شد تا دامنه انتظارها از این فیلم به طرز قابل توجهی بالا برود.

وقتی فیلم برای اکران نوروز در نظر گرفته شد، دیگر شکی باقی نماند که لامینور با این همه پتانسیل بالقوه برای یک فروش خیره‌کننده، با نمایش در این زمان طلایی، یک رکورد بسیارخوب از خود به جا خواهد گذاشت اما آنچه امروز تحت عنوان آمار از این فیلم وجود دارد، یک اعداد عجیبی است که موجب می‌شود تا این فیلم در زمره کم‌استقبال‌ترین آثار مهرجویی قرار بگیرد.

لامینور طی یک ماه نمایش عمومی، بیش از ۴۵۰۰ سانس داشته و این یعنی آن‌که تعداد سانس‌های این فیلم، در حد نرمالی بوده است اما اینکه فیلم به چه دلیل با این میزان فروش اندک روبرو شده است، پرسشی است که برای رسیدن به یک آسیب‌شناسی دقیق، باید به آن پاسخ داده شود.

وحیده محمدی‌فر؛ همسر داریوش مهرجویی و دستیار وی در نگارش فیلمنامه لامینور معتقد است که سانس‌های خوبی برای این فیلم در نظر گرفته نشده و دلیل اصلی افت فروش این فیلم، همین مولفه است.

البته که اگر حرف محمدی‌فر را به مثابه فیلم‌سوزی در نظر بگیریم، کاملا درست است؛ پایه سینمای ملی، طی سالیان اخیر بر مبنای فیلم‌سوزی شکل گرفته و تقریبا تمام امکانات اکران و مهندسی آن در خدمت فیلم‌های بفروش قرار گرفته است. اتفاقی که انتظار می‌رفت حداقل پس از کرونا خاتمه پیدا کند اما به دلیل مدیریت غیرهوشمندانه، این اتفاق در مرز تشدید قرار گرفت و رهاوردی از این رکود حاکم، عاید سینمای ایران نشد.

اما اگر منظور محمدی‌فر، مهندسی اکران برای این فیلم بخصوص باشد که باید این ادعا را نقض کرد. برخلاف ادعای این نویسنده، لامینور، هم‌چنان از تعدد سانس در ساعات مختلف روز و شب برخوردار است و اینکه تنها سانس‌های مرده به این فیلم تعلق گرفته، سخن چندان سنجیده و درستی نیست. البته که نمی‌توان در این باره، از برخی اختلال‌ها نظیر کم کردن سالن‌های نمایش این فیلم یا کوچ فیلم به سالن‌های کوچک‌تر در پردیس‌های سینمایی سخن نگفت.

لامینور، در نتیجه رکود نسبی این روزهای سینمای ایران، عدم‌اقبال فیلم در جلب نظر مخاطبانش و البته مدیریت غیرملموس اکران که به فیلم‌سوزی گسترده برای تمامی فیلم‌های غیرگیشه‌ای انجامیده است، به چنین فروشی نائل آمده و نتوانسته حتی کمترین میزان را در زمینه فروش برآورده کند.

روندی که طی روزهای آتی با افزوده شدن فیلم‌های دیگر و افتادن کف فروش فیلم، وضعیت بحرانی‌تری را برای گیشه این فیلم رقم خواهد زد و فضا را به نحوی پیش خواهد برد که باید لامینور را یکی از کم‌مخاطب‌ترین فیلم‌های کارنامه پربار داریوش مهرجویی خطاب کنیم.

برچسب‌ها اکران فیلم لامینور داریوش مهرجویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اکران فیلم لامینور داریوش مهرجویی اکران فیلم لامینور داریوش مهرجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «آبی‌گونه» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

مهدوی که در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر رضوی موفق به کسب رتبه شده است، درباره موضوع نمایش «آبی‌گونه» گفت: این نمایش به جریان زندگی پسری می‌پردازد که برای دیدن بازی فوتبال تیم محبوبش از مشهد به تهران سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی با جشنواره‌های موضوع محور دیگر تفاوت دارد، ویژگی این رویداد را استمرار در برگزاری آن دانست.

نویسنده و کارگردان نمایش «آبی گونه» با اشاره به تغییر رویکرد جشنواره تئاتر رضوی برای حذف بخش رقابتی و تمرکز بر اجراهای عموم گروه‌ها در شهر خود، تاکید کرد: در گذشته رقابتی بودن جشنواره، گروه‌ها را در ارایه اثر برای جشنواره ترغیب می‌کرد در حالی که در رویکرد جدید، «مخاطب مردمی» و اجرای عموم اولویت بیشتری پیدا کرده است و باید اثر را به نحوی تولید کنیم که مخاطبان مردمی جذب آن شوند که این نکته مثبتی است.

مهدوی در پایان سخنان خود با بیان اینکه توجه به سلیقه و نیاز مخاطب عام در تولید اثر موضوع هوشمندانه‌ای بود که در جشنواره امسال لحاظ شده است، تصریح کرد: اگر موضوع حمایت از اجراهای عمومی گروه‌های نمایشی به این شیوه استمرار پیدا کند، بحث مخاطب‌محوری و توجه به مخاطب مردمی در تولید اثر نیز بیش از پیش محقق خواهد شد چرا که گروه باید تمام جوانب را برای تحمل و رغبت و جذب مخاطب عام در طول ایام اجرای اثر بسنجد که این مهم ظرافت کار را نیز ارتقا می‌دهد.

عکس از رضا معطریان است.

کد خبر 6095137 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «گالیله» یک میلیاردی شد
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • ماجرای جنگ شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل جواد عزتی و الناز حبیبی
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب